+48 / 74 / 81 57 209 sp2zab@poczta.onet.pl
PIKNIK KLASY 3a – czerwiec 2024

Dzisiaj pogoda pokrzyżowała nam plany, ale od czego jest nasza kreatywność 🤩. Oryginalny piknik zorganizowaliśmy w klasie😄🥳. Wczoraj byliśmy w McDonald’s 🍟🍔🥤. Takie dni bardzo lubimy.

Opracowała: Aneta Wlaźlak

SZKOLNY PIKNIK – czerwiec 2024

W środę prawie wszystkie klasy spotkały się na pikniku w ogrodzie szkolnym. Gry planszowe, karty, książki, piłka i rozmowy na różne tematy- każdy znalazł coś dla siebie 🤗 Był to również ogłoszony przez samorząd Dzień Garfielda. Niektórzy uczcili ten dzień, zakładając koszulki z podobizną tego sympatycznego kota. Już czujemy wakacyjny klimacik 😍🌞🌞

Opracowała; Romana Twardy

PIKNIKI LITERACKIE – czerwiec 2024

Ostatni tydzień nauki, czas więc na obiecane pikniki litearackie 😀Pokazujemy, co czytamy, co znajduje się na półce naszej domowej biblioteczki. Może niektórzy wybiorą z prezentowanych propozycji lekturę na wakacje? Mamy też czas na pogaduchy o planach wakacyjnych i dosłownie o wszystkim. Dodatkowo w kl. 4 uczniowie otwierali SŁOIK DOBRYCH ŻYCZEŃ! Czekali na tę chwilę parę miesięcy. Każdy uczeń z klasy tworzył pozytywną karteczkę dla każdego kolegi i koleżanki. Miło było poczytać te dobre myśli!

Opracowała: Agnieszka Moskal

KLASA 3 a zwiedziła KRZYWĄ WIEŻĘ 😄

Dnia 17 czerwca udaliśmy się na zwiedzanie naszej przepięknej KRZYWEJ WIEŻY. Przewodnik opowiedział nam wiele ciekawostek związanych z zabytkiem. „Wdrapaliśmy się” na samą górę i podziwialiśmy przepiękną panoramę. Zrobiliśmy wiele pamiątkowych zdjęć. Nasz spacer zakończyliśmy pysznymi lodami. Jesteśmy bardzo dumni, że mieszkamy w Ząbkowicach Śląskich ♥️

Opracowała: Aneta Wlaźlak

DZIEŃ MAMY I TATY W KLASIE 3A – czerwiec 2024

3 czerwca odbyło się w klasie 2 uroczyste wydarzenie – Dzień Mamy i Taty 😍 W sali gimnastycznej pojawiły się postacie z bajek, które w formie wierszyków, piosenek i tańców pokazały rodzicom, jak bardzo ich kochają ♥️ Po wspólnym tańcu rodziców z dziećmi odbył się turniej wiedzy o swoich pociechach 🤩 Było wesoło, ale i wzruszająco. Niejedna łezka pojawiła się na twarzach rodziców 😍

Opracowała: Romana Twardy

WARSZTATY ROBIENIA PIZZY DLA KLASY 1A I 2A – czerwiec 2024

W dniu 12 czerwca dzieci z kl. 1 i 2 uczestniczyły w niecodziennych warsztatach robienia pizzy w Ciepłowodach. Samodzielnie wykonały placek na pizzę wraz z dodatkami, samodzielnie wsadziły do pieca i w końcu ze smakiem zjadły 😋 W międzyczasie odbyły się rozgrywki w kręgle, które wzbudziły wiele emocji. To był bardzo udany wyjazd 🤩

WYCIECZKA KLAS 4A I 5A – czerwiec 2024

12-13 czerwca klasa 4a i 5a wyruszyły na wycieczkę. Pierwszego dnia podziwialiśmy wodospad Wilczki i Sanktuarium Matki Boskiej Śnieżnej na Górze Iglicznej, Ogród Bajek i zwiedziliśmy Lądek Zdrój. Drugi dzień spędziliśmy aktywnie w Wiosce Indiańskiej w Starym Waliszowie oraz zwiedziliśmy Bystrzycę Kłodzką. Był deszczyk i słońce, góry i doliny, zwiedzanie i odpoczywanie w uroczym hotelu Elysium. Długo będziemy wspominać wspólnie spędzony czas👋

Opracowała: Aleksandra Gwóźdź

[modula id=”23621″]

WYCIECZKA KLASY 3 DO ZOO SAFARI – czerwiec 2024

Dnia 12 czerwca uczniowie klasy 3a pojechali na wycieczkę do ZOO SAFARI w Czechach. Po przekroczeniu bramy ogrodu powitały nas egzotyczne zwierzęta – m.in. słonie, zebry, hipopotamy, żyrafy, lwy i wesołe pingwiny. Dużą atrakcją dla wszystkich był przejazd SAFARI BUSEM. Piękna pogoda, dobre humory i opieka przewodnika, Pana Przemysława Majorczyka sprawiły, że wycieczka była dla wszystkich wspaniałym przeżyciem i zapamiętamy ją na długo.

Opracowanie i zdjęcia : Aneta Wlaźlak

[modula id=”23577″]

ACH CO TO BYŁ ZA BAL – czerwiec 2024

W dniu dzisiejszym, w ZCKiT, odbył się długo wyczekiwany BAL ÓSMOKLASISTY. Dziękujemy za przybycie p. Burmistrzowi, Dyrekcji, Nauczycielom, Rodzicom, Uczniom i innym Dobrodziejom ❤️
Z całego ❤️ dziękujemy dobrym wróżkom, p. M. Paczosie i p. J. Szumnej za wyczarowanie wykwintnych dań oraz opiekę w czasie balu. Za czuwanie nad przebiegiem imprezy dziękujemy również p. Gruszczyńskim, p. J. Próchenko, p. K. Chudzikowskiej oraz p. R. Szumnemu. Kochanym Uczniom dziękujemy za rewelacyjny program artystyczny i szaloną zabawę 🤩
Powodzenia w dalszym etapie kształcenia👍👍👍

[modula id=”23567″]

KLASA I NA ZAJECIACH MINI NAUKOWCA – czerwiec 2024

Dnia 6 czerwca uczniowie klasy 1 uczestniczyli w zajęciach Mini Naukowca na tamat „Akcja- chemiczna reakcja”. Młodzi chemicy zaopatrzeni w fartuchy o okulary, pod czujnych okiem p. Malinowskich wykonali reakcje chemiczne rozkładu wody utlenionej oraz sieciowania. To była super nauka i zabawa!!

Opracowała: Beata Olewicz

[modula id=”23553″]

DZIEŃ BEZ PLECAKA – czerwiec 2024

Szalony dzień bez plecaka już za nami 🤩😀😍
Taczka, suszarka, wózek sklepowy, karton po proszku do prania, walizki, wiaderka, legowiska dla zwierząt – to tylko niektóre z Waszych pomysłów 👍👍👍 Wasza wyobraźnia nie zna granic 😍 Dziękujemy za wspólną zabawę 😘

[modula id=”23517″]

PROGRAM „UMIEM PŁYWAĆ” W KLASIE 2 – czerwiec 2024

Na początku czerwca  pierwsza tura uczniów klasy 2 ukończyła projekt” Umiem pływać „. Przez kolejnych 10 tygodni jeździli do Słonecznego Parku Wodnego i zdobywali kolejne stopnie : Rybki, Foki, Nurka i Delfina. Wszyscy śpiewająco ukończyli projekt i zdobyli Certyfikat z umiejętności pływania. Gratulujemy 🐋🐳🐬🦭🐟🐠🦈
R. Twardy
\[modula id=”23494″]
GABRYŚ BANIK Z KLASY 2A NA TURNIEJU „BALATON TROPHY”

Na początku czerwca uczeń naszej szkoły – Gabryś Banik z klasy 2 uczestniczył w bardzo wymagającym turnieju piłki nożnej ” Balaton Trophy” w malowniczym Siófok na Węgrzech. Rocznik Gabrysia zajął 3 miejsce. Jest to bardzo duże wyróżnienie. Gratulujemy!
Opracowała: Romana Twardy

[modula id=”23487″]

WYCIECZKA KL.6A I 7B DO GNIEZNA,TORUNIA I BISKUPINA

Wycieczka zaczęła się od wizyty w Gnieźnie i zwiedzenia Muzeum Początków Państwa Polskiego i katedry. Następnie przejazd do Torunia,który okazał się uroczym miastem o niezwykłym klimacie,pełnym gotyckich zabytków.Płynęliśmy statkiem po Wiśle,żeby zobaczyć panoramę tego pięknego miasta od strony rzeki.Wzięliśmy udział w warsztatach wyrobu pierników i spędziliśmy relaksujące chwile w Planetarium. Była też edukacja poprzez zabawę w Młynie Wiedzy,dużo spacerów po mieście,a nawet mecz piłki nożnej pod krzyżackim zamkiem.Ostatni dzień spędziliśmy w prasłowiańskiej osadzie w Biskupinie.Dziękujemy p.Przemkowi Majorczykowi za opiekę i mnóstwo wiedzy,którą nam przekazał.

Opracowanie B. Żarnecka i E.Rusnak

[modula id=”23432″]

ŚWIETLICOWE SZALEŃSTWA – czerwiec 2024

Za nami bardzo ważne święto –  Dzień Dziecka. Z tej okazji na uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej czekało kilka niespodzianek. Mieli okazję wykonać wspaniałe breloczki z koralików PYSSLA, które każdy mógł zabrać  do domu. Były harce przy muzyce, gry i zabawy w szkolnym ogrodzie i niezapomniane puszczanie baniek mydlanych.

Kolejny Dzień Dziecka już za rok, a my tymczasem życzymy wszystkim dzieciom, małym i dużym, mnóstwo radości i uśmiechu na co dzień.

Opracowanie i zdjęcia : Elżbieta Trojan, Anna Kownacka

[modula id=”23395″]

SZKOLNY DZIEŃ DZIECKA NA SPORTOWO – czerwiec 2024

3 czerwca obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Dziecka. Każda klasa miała na sobie ubrania we wcześniej wylosowanych kolorach.
Uczniowie wzięli udział w zawodach sportowych 🏀⚽️🏑🥅 Konkurencje przygotowała p. P. Piątek. Wszyscy byli bardzo zaangażowani i świetnie się bawili 😊😍🏆🏅
[modula id=”23355″]
CIĄG DALSZY DNIA DZIECKA W NASZYM PRZEDSZKOLU – czerwiec 2024

Czyli ciąg dalszy Dnia Dziecka, tym razem w indiańskiej osadzie w Srebrnej Górze ! Tutaj nasi wychowankowie poznali zwyczaje i kulturę Indian słuchając różnych opowieści, przyglądając się ich strojom, przebywając w indiańskim tipi ⛺️. Dzieci miały okazję również sprawdzić swoje umiejętności w strzelaniu z łuku, w rzutach oszczepem i pokonując tor przeszkód. Kiełbaski z grilla były przepyszne, a wrażenia z pobytu w tak interesującym miejscu – niezapomniane ! 🤗🤗🤗👍

[modula id=”23317″]

WYCIECZKA SZKOLNA DO POGOTOWIA RATUNKOWEGO  – maj 2024

WYCIECZKA SZKOLNA DO POGOTOWIA RATUNKOWEGO – maj 2024

29 maja odbyła się wycieczka uczniów klasy 6a i 7b do Pogotowia Ratunkowego w Ząbkowicach Śląskich. Dzięki uprzejmości pracowników uczniowie mieli możliwość zapoznania się z wyposażeniem karetki, sprzętem medycznym ratującym życie, mogli zwiedzić nową siedzibę ząbkowickiego pogotowia.
Serdecznie dziękujemy Pani Annie Azarewicz za umówienie wycieczki oraz troskliwą opiekę nad uczniami. Bardzo dziękujemy Pani Beacie Gil- Dyrektor SP ZOZ Pomoc Doraźna w Ząbkowicach Śląskich, za umożliwienie spotkania, a także Panu Markowi Kwasiborskiemu- ratownikowi medycznemu- za jego przeprowadzenie i miłą atmosferę.

Opracowanie; Edyta Rusnak, Barbara Żarnecka

[modula id=”23292″]

Obchody Dnia Dziecka rozpoczęte !

A to wszystko dzięki niespodziewanej wizycie naszego pana dyrektora Jarosława Machnika i pani dyrektor Agnieszki Moskal w sali przedszkolaków!Niby zwykły dzień, po prostu środa , a tu taka niespodzianka !Torba pełna prezentów z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka ! . Niespodzianka wspaniała a radość jeszcze większa !Po zajęciu zabawa zaczęła się na całego!Dziękujemy naszej Kochanej Dyrekcji za pamięć o nas i wspaniałe upominki !❤️

[modula id=”23274″]

RAMIĘ W RAMIĘ Z ŻOŁNIERZAMI OBRONY TERYTORIALNEJ  – maj 2024

RAMIĘ W RAMIĘ Z ŻOŁNIERZAMI OBRONY TERYTORIALNEJ – maj 2024

To była zupełnie inna lekcja z edukacji dla bezpieczeństwa! Dziś uczniowie kl. 8, 7a i 7b mieli zajęcia z żołnierzami z Wojsk Obrony Terytorialnej z Wrocławia. Uczniowie, podzieleni na 4 grupy, poznali zasady bezpieczeństwa, wojskowości i obrony cywilnej. Ćwiczyli m.in. musztrę, bieg z ekwipunkiem, udzielali pierwszej pomocy czy obserwowali pracę drona. Szkolili się w strzelaniu w pozycji stojącej i leżącej. Byli bardzo skupieni i pełni zapału. Gratulujemy wytrwałości 👍👍👍

Opracowała: Ewa Golda-Marynowska

[modula id=”23253″]

WYBORY KANDYDATA DO MŁODZIEŻOWEJ RADY MIEJSKIEJ ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH – maj 2024

Dziś w naszej szkole odbyły się wybory kandydata, który będzie nas reprezentował przez dwa najbliższe lata w Młodzieżowej Radzie Miejskiej. W wyborach startowały dwie kandydatki: Aniela Tuła i Julia Orzeszek. Wygrała JULIA ORZESZEK, której GRATULUJEMY! Dziewczynom dziękujemy za start,a komisji wyborczej za rzetelną pracę.

Opracowała i przygotowała: Barbara Żarnecka

[modula id=”23225″]

KLASA 8 NA WYCIECZCE – maj 2024

Cudze chwalicie, swojego nie znacie – to motto wycieczki klasy 8. Uczniowie wraz z opiekunkami: p. E.Goldą-Marynowską i p. A. Robczycką udali się w trzydniową podróż po Dolnym Śląsku. Pierwszym przystankiem były Sztolnie Walimskie i Kościół Pokoju w Świdnicy, kolejnym etapem było Zagórze Śląskie i Zamek Grodno. Trzeci etap podróży- wejście na Wielką Sowę- został niestety zakłócony przez front burzowy. Zamiast tego uczniowie wybrali się na spotkanie z kulturą i obejrzeli piękny i wzruszający film o przyjaźni człowieka i psa. Wycieczka była niezwykle udana 😍🤩😀🐞
E. Golda-Marynowska
[modula id=”23201″]
PRZEDSZKOKLAKI ŚWIĘTUJĄ DZIEŃ MAMY I TATY – maj 2024

Nasi najmłodsi wychowankowie już 24 maja obchodzili święto Mamy oraz Taty, czyli zaprosili swoich kochanych rodziców do przedszkola z okazji Ich święta . Stanęli na wysokości zadania, bo pięknie przedstawili program artystyczny, złożyli życzenia i wręczyli prezenty. Były łzy wzruszenia i cudowne emocje wzmacniające więzi rodzinne❤️ Bo przecież to jest najważniejsze !❤️.

„Cudownych Rodziców mam….”❤️❤️❤️

[modula id=”23170″]

OLIMPIADA MATEMATYCZNA – maj 2024

24 maja 2024 w Ciepłowodach odbył się finał IV Powiatowej Olimpiady Matematycznej. Uczniowie mieli do rozwiązania 5 zadań otwartych w czasie 90 minut. Gratulujemy uczniom, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę uzyskując w finale: III miejsce – Lena Krajewska ucz. kl. 8 – oraz VI miejsce – Aleksander Ignacik ucz. kl. 7b. Życzmy dalszych sukcesów.

Opracowała: Zdzisława Niczyj

[modula id=”23161″]

WIZYTA KLASY 5A W NATUR HOUSE – 21 MAJA 2024

Jest to poradnia dietetyczna zajmująca się reedukacją żywieniową. Pani Agnieszka Pawlik przekazała nam sporą dawkę wiedzy na ten temat. Zbilansowana dieta to nie tylko uroda, ale przede wszystkim zdrowie. Nauczyliśmy się czytania etykiet, by wybierać zdrową żywność 🍉🍇🍎 i dostaliśmy kilka przepisów jak przygotować sobie prosty i zdrowy posiłek.🥕🫑🥒🥦 Dziękujemy za wszystko.
A. Gwóźdź
[modula id=”23153″]
DZIEŃ EUROPEJSKI – maj 2024

W dniu 20 maja odbył się, przełożony ze względu na egzamin ósmoklasisty, Szkolny Dzień Europejski 🇪🇺 Organizatorem konkursu była p. E. Golda-Marynowska.
Poszczególne klasy przedstawiały w swoich gabinetach wylosowane wcześniej panstwa:
Kl. 1, 2 i 3- Polska
Kl.4- Malta
Kl.5- Francja
Kl. 6a- Hiszpania
Kl. 6b- Węgry
Kl.7a- Grecja
Kl.7b- Bułgaria
Kl.8- Włochy
Jury miało twardy orzech do zgryzienia. Klasyfikacja przedstawia się następująco:
Kl.1-3
1. miejsce- kl.3
2. miejsce- Kl.1
3. Miejsce- kl.2
Kl.4-8
1. miejsce- kl.8
2. miejsce- kl. 6b i 7b
3. miejsce- kl.4
Prezentacje były przepiękne. W ciągu jednego dnia odbyliśmy darmową podróż po Europie.
W dalszej części uczniowie wzięli udział w internetowym Teście wiedzy o Europie, przygotowanym przez p. J. Rusiński. Zwycięzcą została grupa uczniów z kl.8, w składzie: Marysia B., Marcelina C., Basia G. I Seweryn S.
Gratulujemy 👍👍👍👍🌏
Opracowanie: Ewa Golda Marynowska
KLASY 1-3
[modula id=”23086″]
KLASY 4-8
[modula id=”23111″]
Przedszkolaki na muzycznej lekcji bibliotecznej

Dzieci z naszego oddziału przedszkolnego odwiedziły Bibliotekę Publiczną i wzięły udział w bardzo ciekawych zajęciach pod hasłem „Czytanie przez muzykowanie „. Aktywne ich uczestnictwo poprzez grę na instrumentach poruszyło ich wyobraźnię, dzięki czemu przedszkolaki stworzyły piękną muzyczną opowieść 😊😍😊

Opracowała; Beata Dąbrowska

[modula id=”23037″]

WYCIECZKA KLASY 6B DO SZKLARSKIEJ PORĘBY I ŚWIERADOWA ZDRÓJ

Uczniowie klasy 6 b z opiekunami p. Anną Sztogryn i p. Moniką Romanek brali udział w 3 dniowej wycieczce do Szklarskiej Poręby i Świeradowa Zdrój. Zwiedzali atrakcje turystyczne takie jak wodospady Szklarki i Kamieńczyka, Chybotek, Złoty Widok. Aktywnie spędzili czas w parku linowym Trollandia i Oponkowej Krainie. Był również czas na naukę. Uczniowie wzięli udział w warsztatach w Karkonoskim Centrum Edukacji Ekologicznej. Na zakończenie zwiedzili Sky Walk spacerując w chmurach. To był bardzo aktywnie spędzony czas.
[modula id=”22967″]
Opracowanie i zdjęcia; Anna Sztogryn
TAŃCZACE PRZEDSZKOLAKI!

Nasi najmłodsi wychowankowie wzięli udział w tegorocznym Przeglądzie Tańca „ Zatańcz z nami”. 💃💃💃. Ruch przy muzyce, taniec to coś, co dzieci lubią najbardziej, dlatego bawiliśmy się wspaniale i wytańczyliśmy nawet nagrody !💃🤗🕺🏻🤗

Opracowanie i zdjęcia ; Beata Dąbrowska

[modula id=”22942″]

DZIEŃ BIBLIOTEKARZA I BIBLIOTEK

8 maja obchodzimy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. W Słoiku Pozytywnych Emocji znalazły się bardzo miłe słowa o szkolnej bibliotece i polecane książki. Wyrósł też książkowy mocarz w myśl haseł wymyślonych przez uczniów: KTO CZYTA LEKTURY ZYSKA MUSKULATURY, W BIBLIOTECE MOC ODNAJDZIECIE, W DNIU BIBLIOTEKARZA ZMIENIAM SIĘ W MOCARZA📚👋

Cd. obchodów Dnia Bibliotekarza i Bibliotek. Podziękowania dla grupki uczniów ze świetlicy za piękną laurkę z tej okazji. Nie wyszli z pustymi rękami: książki i zakładki niech służą i znów powstało hasło: W KSIĄŻKACH WERTUJESZ-SUPER MOCE ZYSKUJESZ📕📚💪👋

A. Gwóźdź

[modula id=”22921″]

AKADEMIA Z OKAZJI ROCZNICY UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA

Wolność, Naród, Ojczyzna to hasła, które przypomniała klasa VII A podczas akademii poświęconej rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Mamy nadzieję że nasze spotkanie zachęciło wszystkich do chwili refleksji nad tak ważnymi sprawami dla każdego Polaka.

Opieka artystyczna: Barbara Żarnecka i Andrzej Wiśniewski

Opracowanie: Andrzej Wiśniewski

Zdjęcia: Anna Kownacka

[modula id=”22806″]

DZIEŃ SZALONEJ FRYZURY

🤩 Dzień Szalonej Fryzury 🤩 już za nami. Jak zwykle nie zawiedliście i w naszej szkole zrobiło się wesoło i kolorowo 🌈 Dziękujemy wszystkim za odwagę i poczucie humoru 😍 Już mamy pomysł na kolejny dzień 😁

[modula id=”22771″]

Przedszkolaki na lekcji historii

W tym tygodniu zajęcia w naszym przedszkolu skupione są wokół tematyki związanej z naszą małą ojczyzną – z naszym miastem. Dlatego też przedszkolaki odwiedziły Izbę Pamiątek i przyjrzały się bliżej historii Ząbkowic Śląskich i życiu swoich przodków. 😊To było naprawdę wyjątkowe przeżycie i pouczająca lekcja 🤓😊🧐

[modula id=”22736″]

Przedszkolaki na Olimpiadzie!

Najmłodsi wychowankowie naszej placówki wzięli udział w jubileuszowej X Olimpiadzie Przedszkolaków .🥇Przeżyli wspaniałą przygodę ze sportem, czerpiąc przy tym wiele radości i przyjemności ze zdrowej rywalizacji .😊 Nasze przedszkolaki, jak zwykle, spisały się na medal !🥇🏆🥇😊

Opracowanie i zdjęcia: Beata Dąbrowska

[modula id=”22637″]

DZIEŃ ZIEMI  w naszej szkole

DZIEŃ ZIEMI w naszej szkole

22 kwietnia obchodzimy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. W tym roku upływa on pod hasłem ” PLANETA VS. PLASTIK”. Z tej okazji Uczniowie naszej szkoły stworzyli piękną galerię autorskich fotografii, ukazujących ich zaangażowanie w walkę z plastikiem. Ponadto swoją przyjaźń z Matką Ziemią zaakcentowali zielonym ubiorem💚🙂